Kørekort forløb

Sådan får du kørekort

Start med at tilmelde dig et hold her på siden. Du kan starte på hold, når du er 16 år og 9 måneder.

Ved holdstart starter du sammen med andre, der skal i gang med kørekort.

Ved første teori vil det være en god ide at have en lægeattest og pasfoto med, det vil fremskynde processen ved borgerservice.

Perfekte forhold

Køreskolen

Som kørelærer og ejer af Bechs køreskole vil det være mig, der har undervisningen. Køreskolen har teorilokaler på Kjeldgaardsvej 4, 9300 Sæby og Skippergade 40, st. tv, 9900 Frederikshavn. Kørslen vil primært foregå i og omkring Sæby og Frederikshavn. Bilen, du skal køre i, er en Peugeot 308. Blue HDi SW, med 130 hk.

Førstehjælpskursus

Det er et lovkrav, at man, som førstegangserhverver af kørekort, skal have gennemført færdselsrelateret førstehjælpskursus ( må højst være 12 mdr. gammelt ved uddannelsesstart). Tidligt i undervisningsforløbet vil du blive undervist i de lovpligtige 8 timers færdselsrelateret førstehjælp. Det er en extern underviser, der vil stå for denne undervisning.

Kørekortforløbet på Bechs Køreskole i Frederikshavn og Sæby

Kørekortforløbet består af flere trin, som skal gennemføres, før man kan få sit kørekort.
Nedenfor er en beskrivelse af de typiske trin i kørekortforløbet hos os:

• Teoriundervisning:
    Først skal man gennemgå teoriundervisningen, hvor man lærer om færdselsregler, trafiksikkerhed, og andre vigtige emner, der er relevante for at køre bil. Teoriundervisningen kan tages i klasselokalet hos os på køreskolen i Sæby. Efterfølgende skal man bestå en teoriprøve.
  • Kørelektioner:
    Når teoriundervisningen er gennemført og teoriprøven er bestået, kan man begynde på kørelektionerne. Kørelektionerne tages med en kørelærer, der vil lære eleverne de færdigheder, der er nødvendige for at køre bil sikkert og effektivt.
  • Praktisk prøve:
    Når man har gennemført tilstrækkeligt antal kørelektioner og føler sig forberedt, kan man tage den praktiske prøve. Prøven består af en køretur med en prøvesagkyndig, hvor man skal vise, at man kan køre bil sikkert og efter færdselsreglerne.
  • Modtagelse af kørekort:
    Når man har bestået både teoriprøven og den praktiske prøve, kan man modtage sit kørekort. Kørekortet er et bevis på, at man er i stand til at køre bil sikkert og er lovligt kvalificeret til at køre på vejene.

Vil du vide mere om, hvordan forløbet eller har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

Undervisningsdage

Der vil være teoriundervisning 2 gange om ugen og som minimum kørsel 1 gange kørsel i ugen.
Herefter vil der være teori 1 gang om ugen og så minimum én kørsel om ugen.
Til sidst i undervisningen skal du på køreteknisk anlæg.(Det der betegnes som glatbane).

Inden køreteknisk anlæg, skal lovpligtig teoriprøve beståes.

Du tilmelder dig her på hjemmesiden. Eller ved at ringe på mobil: 23463894 eller skrive til mail: Bechskoereskole@gmail.com.

Første undervisningsdag vil du blive orienteret i uddannelsesforløbet.

29 lektioner af 45 minutters teori

4 lektioner på manøvrebane (kravlegård)

16 praktiske lektioner på vej.

4 lektioner på køreteknisk anlæg (glatbane)

Ikke alle kan nøjes med det, som lovpakken indeholder af undervisning.

Så løbende kan der komme repetitions lektioner. Dette vil ske, hvis eleven skal bruge mere tid til at indlære den enkelte manøvre. (fx. kørsel i rundkørsel, sammenfletning eller venstresving).

Manøvrebane (kravlegård), her sidder du alene i bilen og lærer at betjene denne gennem mine anvisninger over radioen/walkie talkie, vi øver lette manøvre, som gradvis bliver sværere.

Køreteknisk anlæg (Glatbane)

Her vil du blive undervist i at tilpasse hastighed, styring og bremsning i forhold til forholdene du kører i.

Der vil først blive lavet øvelser på tør og ru vej, derefter øvelser på glat underlag.